Σταύρος Σολωμός: «Κάνοντας μουσική σε ένα μικρό μέρος της πατρίδας μας ή στο πιο μακρινό Φεστιβάλ της υδρογείου, πάντα έχεις την πεποίθηση, πως με αυτό τον τρόπο προσφέρεις στον Πολιτισμό»

Η ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΠΑΤΡΑΣ ιδρύθηκε το 1983 από το σημερινό της Καλλιτεχνικό διευθυντή, Μο Σταύρο Σολωμό και μία ομάδα φιλόμουσων Πατρινών, με στόχο τη δημιουργία ενός χορωδιακού ομίλου με σύγχρονες προδιαγραφές.

Στα 34 χρόνια της δραστηριότητας της, η ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ με τα τμήματα της, έδωσε πάνω από1.000 συναυλίες σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό μετέχοντας παράλληλα, στα πλέον έγκριτα διεθνή Φεστιβάλ χορωδιακής μουσικής της χώρας μας αλλά και της ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ,  ΑΓΓΛΙΑΣ, π. ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑΣ,  ΙΤΑΛΙΑΣ, ΙΣΠΑΝΙΑΣ, ΟΥΓΓΑΡΙΑΣ, ΠΟΛΩΝΙΑΣ,  ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ, ΒΕΛΓΙΟΥ, ΟΥΑΛΙΑΣ, ΑΥΣΤΡΙΑΣ, ΤΣΕΧΙΑΣ,  ΣΛΟΒΑΚΙΑΣ, ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ,   ΣΟΥΗΔΙΑΣ, ΚΥΠΡΟΥ,  ΣΕΡΒΙΑΣ,  ΓΑΛΛΙΑΣ,  ΒΟΣΝΙΑΣ-ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗΣ, ΤΟΥΡΚΙΑΣ  και  ΙΑΠΩΝΙΑΣ.

Έχει βραβευτεί σε 80 διεθνείς και εθνικούς διαγωνισμούς με κορύφωση την ανάδειξη της, ως καλύτερη Ελληνική χορωδία, κατακτήσατε το GRAND PRIX των Ελληνικών χορωδιών στο διεθνή διαγωνισμό της Αθήνας το 1994. Επίσης έχει βραβευτεί με 6 χρυσά μετάλλια στηνΑθήνα, Ρόδο, Φλωρεντία Ιταλίας, Κωνσταντινούπολη Τουρκίας και Καλαμάτα. 

To juniorsclub.gr σας παρουσιάζει τον Καλλιτεχνικό διευθυντή, Μο Σταύρο Σολωμό. 

ΜΙΚΤΗ ΧΟΡΩΔΙΑ 2

jc: Έχετε καταφέρει να βρίσκεται η «Πολυφωνική Χορωδία Πάτρας» ανάμεσα στις καλύτερες χορωδίες του κόσμου. Πώς νιώθετε γι αυτό;

Σ.Σ.: Η καλοσύνη σας, δημιουργεί ίσως και μία υπερβολή στην ερώτηση σας. Προσπαθούμε να υπηρετούμε τη χορωδιακή πράξη στην Ελλάδα και το εξωτερικό, κατά το δυνατόν καλύτερο τρόπο. Είναι πέρα από κάθε αμφιβολία γεγονός, πως η εκπαίδευση των μελών μας (μικρών και μεγάλων) γίνεται σε επαγγελματική βάση, θεωρώντας, πως ο σεβασμός στη μουσική και στον κάθε συνθέτη, πρέπει να αποτελεί αυτοσκοπό της δημιουργίας, είτε αυτή είναι ερασιτεχνική, είτε επαγγελματική.

Αυτή είναι φιλοσοφία μας και το δόγμα του Οργανισμού, όπως εκπορεύεται από τις καταστατικές του διατάξεις, αλλά και όπως πορευόμαστε 35 χρόνια τώρα, προσφέροντας στον Πολιτισμό, την Εκπαίδευση και τη χορωδιακή πράξη, στην πόλη, τη χώρα μας αλλά και το εξωτερικό.

Παράλληλα ‘’διδάσκουμε’’ στα μέλη μας, να έχουν ήθος στην ενασχόληση τους, εννοώντας, πως η χορωδιακή μουσική, δεν προσφέρεται για την προσωπική προβολή και καταξίωση του καθ’ ενός μας. Είναι αυτονόητο, πως οι όποιες διακρίσεις κοσμούν τις προθήκες του Οργανισμού μας, αποτελούν τίτλο τιμής και έπαινο για όλους μαζί και τον καθ’ ένα ξεχωριστά.

jc: Με τόσες αξιώσεις, διακρίσεις, βραβεύσεις και τον πήχη τόσο ψηλά, εκτός από τους πολίτες της Πάτρας οι οποίοι ανταποκρίνονται σε κάθε σας εκδήλωση, οι Αρχές της πόλης βοηθούν, είναι αρωγοί στο έργο σας και με ποιον τρόπο;

Σ.Σ.: Θα ήθελα να είμαι ειλικρινής στις απαντήσεις μου. Στο παρελθόν είχαμε υποστήριξη από την εκάστοτε Δημοτική αρχή [1983- 1998]. Από το έτος 1998 (Δημαρχία, Ευαγγέλου Φλωράτου), ενισχυθήκαμε μέσω σταθερής ετήσιας οικονομικής επιχορήγησης, που ήταν ουσιαστική για την αντιμετώπιση του λειτουργικού μας κόστους, αρκούντως υψηλού. Το έτος 2010 διακόπηκε αυτή η ενίσχυση (Δημαρχία, Γιάννη Δημαρά), γεγονός που συνεχίζεται και σήμερα. Θα πρέπει όμως, να τονίσουμε τη συνδρομή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, η οποία συμβάλλει οικονομικά, σε σοβαρές καλλιτεχνικές μας δραστηριότητες.

Με τον Πολιτιστικό Τομέα του Δήμου Πατρέων, διατηρούμε άριστες σχέσεις, αλλά φαίνεται, πως δεν είναι σε θέση να προσφέρει ουσιαστικά στην κάλυψη των λειτουργικών μας εξόδων. Ας μη διαφεύγει, πως δεν ανήκουμε στα τμήματα του Δήμου, αλλά δραστηριοποιούμαστε ως ιδιώτης φορέας, αυτοδιοικούμενος και αυτοχρηματοδοτούμενος.

Θετική αντιμετώπιση απολαμβάνουμε και από το Πανεπιστήμιο Πατρών, που σε αρκετές περιπτώσεις έχει συμπαρασταθεί σε καλλιτεχνικά γεγονότα του Οργανισμού μας. Από την άλλη πλευρά, πλειάδα ιδιωτών χορηγών, μας παραστέκονται καταβάλλοντας την οικονομική τους συνδρομή στις Πολιτιστικές μας δραστηριότητες, χωρίς τη συμβολή των οποίων, αρκετές από αυτές, θα ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθούν και στους οποίους οφείλουμε, αν μη τι άλλο, την ευγνωμοσύνη μας και το δημόσιο έπαινο.  

ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ 2

jc: Έχετε πραγματοποιήσει περισσότερες από 1.300 συναυλίες στα 45 χρόνια της δραστηριότητας σας, ως διευθυντής χορωδιών, σε όλη την Ελλάδα και πολλές άλλες χώρες. Ποιες είναι αυτές οι οποίες καθόρισαν την πορεία σας;

Σ.Σ.: Κάθε φορά που εκπροσωπείς τη χώρα σου στο εξωτερικό, μόνον υπερήφανος μπορεί να αισθάνεσαι. Ακόμα πιο πολύ, όταν έχεις ιδιαίτερες επιτυχίες, όπως συνέβη κατ’ επανάληψη, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και στη μακρινή Ιαπωνία.

Είναι, πιστέψτε με, πολύ συγκινησιακό το συναίσθημα να ανεμίζεις τη γαλανόλευκη, εν μέσω άλλων εμβλημάτων και να γνωρίζεις πως αυτή η μικρή χώρα του Πλανήτη, που έδωσε τα φώτα του Πολιτισμού στην ανθρωπότητα, είναι εδώ, παρούσα!!! Με εκείνους μαζί, που πιστεύουν πραγματικά στο Ελληνικό όραμα και που το μεταφέρουν από άκρη σε άκρη, όπου γης.

Αν θα πρέπει να αναφερθώ στις καθοριστικές στιγμές αυτής της προσωπικής πορείας, ίσως αδικήσω κάποιες άλλες. Παραμένω στο γεγονός, πως η κάθε συμμετοχή σε συναυλία, Φεστιβάλ, διαγωνισμό, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει τη δική της ιδιαιτερότητα και για τον υπογράφοντα είναι το ίδιο σημαντική. Κάνοντας μουσική σε ένα μικρό μέρος της πατρίδας μας ή στο πιο μακρινό Φεστιβάλ της υδρογείου, πάντα έχεις την πεποίθηση, πως με αυτό τον τρόπο προσφέρεις στον Πολιτισμό. Αυτή η αίσθηση, οφείλει να είναι ο καθορισμός της πορείας του κάθε καλλιτέχνη. Πάντα με σεβασμό και μετριοφροσύνη. Ο κομπασμός, δεν είναι δείγμα πολιτισμένου ανθρώπου. Κρίνεσαι πάντα από την κοινωνία και την ιστορία και όχι μέσα από την προσωπική σου αλαζονεία και τον άκρατο εγωισμό που μας διακατέχει πολλές φορές, αν δεν μπορούμε να διαχειριστούμε σωστά την επιβράβευση των ακροατών μας. Τι μεγαλύτερο δίδαγμα μπορείς να αποκομίσεις, σαν επικοινωνήσεις μουσικά με όλο τον κόσμο;  

jc: Πολλοί αξιόλογοι μουσικοί, συνθέτες, έχουν χαρακτηρίσει πολύ χαμηλό το επίπεδο της δημόσιας δωρεάν μουσικής εκπαίδευσης και τα δημόσια μουσικά σχολεία πρόχειρα και απρογραμμάτιστα. Ποια είναι η γνώμη σας;

Σ.Σ.: Θα μου επιτρέψετε να έχω μία διαφορετική προσέγγιση στο θέμα. Δεν μου αρέσουν, ως άνθρωπος και εκ φιλοσοφίας, οι αφορισμοί και οι εκ θέσεως δογματισμοί. Ο θεσμός των μουσικών σχολείων, δημιουργήθηκε με στόχο την αναβάθμιση των μουσικών σπουδών των παιδιών Γυμνασίων και Λυκείων. Πέρασε μέσα από μεγάλες δυσκολίες. Για να είμαστε δίκαιοι όμως, τα τελευταία χρόνια, γίνονται εξαιρετικές ομολογουμένως προσπάθειες (μερικές των οποίων υψηλότατου επιπέδου), οι οποίες είναι ορατές στις τοπικές και όχι μόνον κοινωνίες, με στόχο την παραγωγή καλλιτεχνικού έργου και την ενδυνάμωση της μουσικής εκπαίδευσης των παιδιών.

Φωτισμένοι εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες, καταβάλλουν καθημερινά σοβαρές προσπάθειες με στόχο την προαγωγή και την ανέλιξη της μουσικής κατάρτισης των Νεοελλήνων, γεγονός που τους πρέπει κάθε δημόσιος έπαινος. Αν με ρωτήσετε, για την επάρκεια όλων αυτών, θα απαντήσω, πως πάντα υπάρχει το καλύτερο και εν προκειμένω, η Καλλιτεχνική Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας, ίσως θα πρέπει να ανακαλύψει τους τρόπους εκείνους, μέσω των οποίων θα ενισχυθεί το ‘’Μουσικό Σχολείο’’ στο κέντρο και την περιφέρεια. Απομένουν πολλά βήματα, ακόμα, ώστε να αντικρίσουμε ένα εκπαιδευτικό Ίδρυμα μουσικής, το οποίο δε θα είχε να ζηλέψει τίποτε από τα αντίστοιχα του εξωτερικού.

jc: Ποιους νέους  Έλληνες συνθέτες ξεχωρίζεται και γιατί;

Σ.Σ: Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτόν μου, ‘’ειδικό’’ για το γενικό αυτό θέμα. Η εξειδίκευση μου στο χώρο της χορωδιακής πράξης και η ενασχόληση μου με αυτή, δε μου δίδει ούτε καν το δικαίωμα του σχολιασμού. Φαντάζομαι, πως υπάρχουν αρκετά νέα ονόματα, που ασχολούνται με τη σύνθεση στο χώρο του Ελληνικού πενταγράμμου.

Θα μπορούσα να σας απαριθμήσω νέους συνθέτες, που ασχολούνται με το χορωδιακό τραγούδι, σε Πανελλήνια κλίμακα, αλλά νομίζω, πως θα είμαι εκτός πλάνου απάντησης στο ερώτημα σας. Να διακινδυνεύσω όμως την αναφορά μου, σε νέους συνθέτες που δραστηριοποιούνται στην πόλη μας και με τους οποίους έχω συνεργαστεί κατά καιρούς, παραθέτοντας τα ονόματα τους, με τον κίνδυνο της παράληψης κάποιων επίσης αξιολόγων, για τη μη αναφορά των οποίων ζητώ δημόσια συγγνώμη:Χάρης Πεγιάζης, Ανδρέας Ζαφειρόπουλος, Γιώργος Δίπλας, Γιώργος Παπαδόπουλος, Δήμητρα Πίτσου- Διαμαντοπούλου, Απόστολος Τσέφος, αλλά και οι λίγο παλιότεροι, Γεράσιμος Βουτσινάς, Ανδρέας και Λουκάς Αδαμόπουλος, Βασιλική Φιλιππαίου κ.α.  

jc: Πείτε μας για τη συναυλία στις 10 Μαΐου 2017, στο συνεδριακό (Πανεπιστημίου Πατρών), η οποία είναι αφιερωμένη στη γιορτή της Μητέρας;

Σ.Σ.: Ο υπότιτλος της συναυλίας: ‘’Ωδές για την ιερότερη σχέση του ανθρώπου’’, πιστεύω πως περιγράφει τα πάντα. Οτιδήποτε πρόσθετο, ανούσιο θα είναι και περιττό. Με γνώμονα λοιπόν τη ‘’Μητέρα’’, επιχειρούμε μια μουσική αναφορά σε ‘’κείνη’’, με τη συμμετοχή της ΠΡΟΠΑΙΔΙΚΗΣ (Διεύθυνση: Δήμητρα Πίτσου-Διαμαντοπούλου, βοηθός Διεύθυνσης: Ελένη Μουζάκη, πιάνο: Μαρίνα Μυλωνά], της ΠΑΙΔΙΚΗΣ [Διεύθυνση: Αρετούσα Νικολοπούλου, πιάνο: Μαρίνα Μυλωνά) και της ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ [Διεύθυνση: Δήμητρα Πίτσου- Διαμαντοπούλου, πιάνο: Αλμπένα Πενκόβα] του Οργανισμού μας, ‘’τιμής ένεκεν’’.

Την Τετάρτη το βράδυ στις 8, στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, με τη συνεργασία της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. Το πρόγραμμα θα παρουσιάσει η Αθανασία Παπασταύρου. Είσοδος κοινού με προσκλήσεις.

Πληροφορίες: Γραφεία Οργανισμού, Κορίνθου 280- Γούναρη, τηλ. 2610 222.248 και 2610 279.679.www.polyphonikipatras.gr

ΜΙΚΤΗ ΧΟΡΩΔΙΑ

Περισσότερες πληροφορίες για τον Μο Σταύρο Σολωμό, Καλλιτεχνικό Διευθυντή της ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ ΠΑΤΡΑΣ

Γεννήθηκε στη Πάτρα. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά της μουσικής και πιάνο, με το μουσουργό Δημήτρη Σινούρη και τους καθηγητές θεωρητικών και πιάνου Χρήστο Ξανθάκη, Γιώτα Σαραβάλου, Σούλα Τζελάτη, Ελένη Σινούρη-Αθανασοπούλου και Ουρανία Νικολοπούλου, στο Ελληνικό και στο Αχαϊκό Ωδείο.

ΣΟΛΩΜΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ 3

Έχοντας ιδιαίτερη αγάπη προς τη χορωδιακή μουσική ασχολήθηκε από μικρής ηλικίας, σαν χορωδός και σαν δημιουργός μικρών σχημάτων, ενώ παράλληλα παρακολούθησε σειρά σεμιναρίων διεύθυνση χορωδίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως το 1984 το σεμινάριο ‘’ZOLTAN KODALY’’ στο Kέτσκεμετ της Ουγγαρίας και σεμινάρια με τον Αντώνη Κοντογεωργίου και τον Istvan Parkai.

Το 1979 ανέλαβε την Καλλιτεχνική διεύθυνση της ‘’ΠΑΤΡΑΪΚΗΣ ΜΑΝΤΟΛΙΝΑΤΑΣ-ΜΙΚΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ’’, θέση που διατήρησε μέχρι το Φεβρουάριο του 1983. Παράλληλα το Σεπτέμβριο του 1982 ανέλαβε την Καλλιτεχνική Διεύθυνση της χορωδίας ‘’ΑΡΜΟΝΙΑ ΠΡΕΒΕΖΑΣ’’, αλλά και τη διεύθυνση των δύο χορωδιών της [Παιδική και Μικτή], θέση που διατήρησε μέχρι το τέλος του 1990. Επίσης ίδρυσε το πραγματοποιούμενο ετησίως, Διεθνές χορωδιακό Φεστιβάλ Πρέβεζας, του οποίου επί  8ετία υπήρξε Καλλιτεχνικός Διευθυντής.

Τον Απρίλιο του 1983, ίδρυσε με μια ομάδα φιλόμουσων Πατρινών, την ‘’ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΠΑΤΡΑΣ’’ [10 τμήματα- άνω των 600 μελών], της οποίας σήμερα είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής, και διευθυντής της Μικτής χορωδίας του Οργανισμού.

Έχει δώσει περισσότερες από 1.300 συναυλίες στα 45 χρόνια της δραστηριότητας του, ως διευθυντής χορωδιών, σε όλη την Ελλάδα αλλά και στη Βουλγαρία, Αγγλία, π. Γιουγκοσλαβία, Ιταλία , Ισπανία, Ουγγαρία, Πολωνία, Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Ουαλία, Αυστρία, π. Τσεχοσλοβακία, Σλοβακία, Τσεχία, Βοσνία- Ερζεγοβίνη, Τουρκία, Σερβία, Σουηδία, Κύπρο και Ιαπωνία. Δίδαξε σε πολλά σεμινάρια χορωδιακής μουσικής, στην Ελλάδα και το Ισραήλ, πραγματοποίησε πληθώρα διαλέξεων και ομιλιών σε συνέδρια, τη ραδιοφωνία και την τηλεόραση, ενώ δημοσίευσε πολλά άρθρα, με ιδιαίτερη αναφορά στη χορωδιακή μουσική, σε εφημερίδες, περιοδικά και ιστοσελίδες.

Είναι κάτοχος των πτυχίων Ωδικής, Αρμονίας, Αντιστίξεως και Φούγκας, ενώ βραβεύτηκε σε 28 Εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς χορωδιών, στους οποίους μετείχε με τη Μικτή χορωδία της ‘’ΠΑΤΡΑΙΚΗΣ ΜΑΝΤΟΛΙΝΑΤΑΣ- ΜΙΚΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ’’, τη Μικτή και την Παιδική χορωδία ‘’ΑΡΜΟΝΙΑ’’ Πρέβεζας, με τη Γυναικεία χορωδία του ΑΧΑΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ Πάτρας, και βέβαια με τη Μικτή και τη Χορωδία Δωματίου [Μικτή και Γυναικεία] της ‘’ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ’

Οι μεγαλύτερες επιτυχίες του ήσαν, οι βραβεύσεις της Χορωδίας Δωματίου της ‘’ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ’’ στο διεθνή διαγωνισμό χορωδιών δωματίου, στην Τακαρατσούκα της Ιαπωνίας, το 1993, με δύο χάλκινα μετάλλια και στο 5ο διεθνές χορωδιακό Φεστιβάλ Αθηνών το Νοέμβριο του 1994, που βραβεύτηκε με το GRAND PRIX των Ελληνικών χορωδιών, ανακηρυχθείσα σε Καλύτερη Ελληνική χορωδία.

Επίσης στη 1η ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΧΟΡΩΔΙΩΝ στο LINZ της Αυστρίας, τον Ιούλιο του 2000, όπου η Μικτή χορωδία της ‘’ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ’’ βραβεύτηκε με δύο χάλκινα μετάλλια, στις κατηγορίες κλασσικών και φολκλόρ έργων, αλλά και στο Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ Ναυπάκτου, τον Νοέμβριο του 2003, που η Μικτή Χορωδία επίσης, βραβεύτηκε με Α΄ Βραβείο και Χρυσό μετάλλιο [από κοινού με τη χορωδία Φίλων Μοντέρνας Μουσικής Αθηνών].

Το Δεκέμβριο του 1996, βραβεύτηκε με την ανωτάτη τιμητική διάκριση της ΕΝΩΣΗΣ ΧΟΡΩΔΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ, για την προσφορά του στην Ελληνική χορωδιακή μουσική, όπως επίσης από τη Χορωδία Τρίπολης το 2010, από τη Χορωδία ‘’ΚΟΡΑΗΣ’’ Θεσσαλονίκης, το 2014, το 2016 ανακηρύχθηκε ως ένα εκ των ‘’προσώπων της χρονιάς 2015’’, από την πατρινή εφημερίδα ‘’Πελοπόννησος’’, ενώ έχει τιμηθεί και από πολλούς άλλους συλλόγους και φορείς της Πάτρας και άλλων πόλεων.

Έλαβε μέρος στα Παγκόσμια Συνέδρια Χορωδιακής Μουσικής, που πραγματοποιήθηκαν το 1999 στο Rότερνταμ Ολλανδίας, το 2002 στη Μινεάπολη- Μινεσότα των Η Π Α, το 2005 στο KYOTO της Ιαπωνίας και το 2008 στην Κοπεγχάγη της Δανίας, σε πολλές Γενικές Συνελεύσεις της ‘’ΕUROPEAN CHORAL ASSOCIATION- EUROPA CANTAT’’ [Ουγγαρία, Σουηδία, Ολλανδία], σε Μεσογειακή Συνάντηση Χορωδιών στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, ενώ υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Χορωδιών και μέλος του 1ου Διοικητικού της Συμβουλίου.

Δίδαξε ανώτερα θεωρητικά της μουσικής επί 40 χρόνια στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ και ΑΧΑΪΚΟ ΩΔΕΙΟ της Πάτρας, ενώ υπήρξε στέλεχος της ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ επί 33 χρόνια. Στόχος του, η ανύψωση του Πολιτιστικού επιπέδου της πόλης, με τη προσφορά της χορωδιακής μουσικής στο ευρύτερο κοινό και τη δημιουργία χορωδιακών συγκροτημάτων επιπέδου, για την προβολή και  παρουσίαση έργων μουσικής τέχνης, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

https://www.juniorsclub.gr

(83)