Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών στη Γερμανική Εκκλησία

Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών στη Γερμανική Εκκλησία

Τρία έργα για μικρό ορχηστρικό σύνολο θα παρουσιάσει η Φιλαρμόνια στην συναυλία της 18ης Νοεμβρίου, στη Γερμανική Εκκλησία Αθηνών, στην οδό Σίνα.

Η συναυλία θα ξεκινήσει µε ένα έργο για ορχήστρα εγχόρδων του Έλληνα συνθέτη Πέτρου Πετρίδη.

Ο Πετρίδης, σημαντικός εκπρόσωπος της 2ης γενιάς της Εθνικής Σχολής, αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος του έργου του για να συνενώσει την δυτικοευρωπαϊκή έντεχνη μουσική παράδοση µε την Βυζαντινή μουσική. Πίστευε στην ανάγκη δημιουργίας ενός νέου μουσικοθεωρητικού συστήματος που θα βασίζεται στις κλίμακες της βυζαντινής παράδοσης. Γι’ αυτό και πολλά έργα του βασίζονται πάνω σε βυζαντινές μελωδίες, τις οποίες χρησιμοποιεί χωρίς το κείμενό τους.

Το έργο του «Παραλλαγές πάνω στο Βυζαντινό ύµνο ‘Κύριε των ∆υνάµεων’» χρησιµοποιεί µια προσευχή για να την επεξεργαστεί µε βάση την παλιά και καταξιωµένη φόρµα των Παραλλαγών, στις οποίες µάλιστα περιλαµβάνεται και µια σύνθετη φούγκα. Ως εκπλήρωση µιας πανανθρώπινης προσευχής προς τον Κύριο αντιλαµβάνεται ο κόσµος της µουσικής την έλευση του “Θεοφίλητου”, του “Amadeus”, του Wolfgang Gottlieb (Amadeus) Mozart στη γη! Με δύο έργα του µεγαλύτερου µουσικού ταλέντου που πέρασε ποτέ ολοκληρώνεται η συναυλία. Πρόκειται για δύο συµφωνικές συνθέσεις της δεκαετίας του 1770.

Η «Συµφωνία κοντσερτάντε» για σόλο βιολί, σόλο βιόλα και ορχήστρα είναι έργο του 1779 και απηχεί τα µουσικά γούστα της κοινωνίας του Παρισιού και του Λονδίνου, όπου είχε περιοδεύσει ο Μότσαρτ λίγο πριν τη σύνθεση του έργου. Πρόκειται για ένα έργο που συντηρεί την παράδοση του κοντσέρτο γκρόσο του µπαρόκ, αλλά σε µια εποχή που οι αισθητικές αντιλήψεις αλλάζουν ραγδαία.

Παρόλα αυτά, ακόµη και σ’ αυτήν την ‘παρωχηµένη’ φόρµα, ο Μότσαρτ καταφέρνει να δηµιουργήσει, ένα από τα ωραιότερα αριστουργήµατά του. Η Ηλέκτρα Βεζύρογλου και ο Αντώνης Μανιάς θα συναγωνιστούν σε µελωδικότητα και δεξιοτεχνία για να µας χαρίσουν ένα έργο σπάνιας οµορφιάς.

Στο δεύτερο µέρος της συναυλίας η Φιλαρµόνια θα ερµηνεύσει ένα από τα αγαπηµένα έργα του Μότσαρτ, την νεανική συµφωνία σε Λα µείζονα, KV 201. Πρόκειται για ένα µικρό λαµπερό µουσικό διαµαντάκι, που ο συνθέτης έγραψε σε ηλικία µόλις 18 ετών, το 1774. Παρόλα τα περιορισµένα ορχηστρικά µέσα που είχε στη διάθεσή του, ο Μότσαρτ κατορθώνει να δηµιουργήσει έναν εύγλωττο και διάφανο ορχηστρικό ήχο, αλλά και να χαρίσει σε κάθε µία ορχηστρική γραµµή µια αξιοσηµείωτη ανεξαρτησία.

Η Φιλαρµόνια Ορχήστρα Αθηνών είναι µια νέα συµφωνική ορχήστρα που ιδρύθηκε τον Νοέµβριο του 2016 µε σκοπό να ασχοληθεί συστηµατικά µε τη νεοελληνική έντεχνη µουσική δηµιουργία. Έθεσε ως κύριο στόχο να εκτελεί, να ηχογραφεί και να προβάλλει την µουσική που δηµιουργήθηκε κατά τον 19 ο τον 20ό και 21ο αιώνα από Έλληνες συνθέτες.

Σολίστ:

Ηλέκτρα Βεζύρογλου, βιολί
Αντώνης Μανιάς, βιόλα

Μουσική διεύθυνση: Νίκος Μαλιάρας

(2)

Κοινοποιήση